fbpx

Veelvoorkomende social media missers

Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, LinkedIn, Youtube, Pinterest… We kennen ze allemaal. Het is soms niet meer bij te houden. En op welk kanaal moet je dan als bedrijf of organisatie actief zijn? Meer dan 90% van de middelgrote en grote bedrijven zetten de afgelopen vijf jaar social media in voor hun marketing. Maar bijna de helft van deze bedrijven weet niet wat de inspanning op social media oplevert. Of het levert niet op wat ze hadden gehoopt. Tijd om de strategie opnieuw te bepalen!

 

Veelvoorkomende missers

 

Meedoen zonder plan
Veel bedrijven starten een social media account ‘omdat iedereen het doet’ en niet voldoende bedenken wie ze willen bereiken. Is je doelgroep onder de 25 jaar? Dan is het goed om te overwegen actief te worden op Snapchat. Zit je meer in de zakelijke markt? Dan is LinkedIn juist weer een goed medium voor jouw bedrijf.

 

Knippen plakken
Je kunt een webtekst niet zomaar knippen en plakken. Elk social media kanaal heeft zijn eigen tone of voice

 

Resultaat afmeten aan likes
Bedrijven stellen geen of verkeerde doelen. Bijvoorbeeld, als je doel is om heel veel reacties te genereren. Maar hoeveel zijn die reacties écht waard? Als de juiste persoon van jouw doelgroep reageert is veel waardevoller.

 

Content is belangrijk.
Maar veel wordt ook verdiend door als bedrijf te reageren op reacties.Uit onderzoek is gebleken dat merken, slechts 1 op de 10 berichten beantwoorden. En daarmee mis je een grote kans om je merk te promoten.

Via social media kun je je bedrijf ook goed zichtbaar maken. Belangrijk is haalbare en realistische doelen te stellen. Maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Geen probleem! Wij kunnen je helpen! Ben je voor jouw bedrijf actief op social media maar heb je het idee dat je hier meer uit kan halen? Ware denkt graag met je mee.

 

Tags: