fbpx

‘Ja ik wil’ (Gemeente Delft)

Vraag

Elke vier jaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen. In 2022 zijn er weer verkiezingen. De gemeenteraad van Delft neemt een jaar de tijd om burgers te interesseren voor de Gemeenteraad en hen voor te bereiden op de verkiezingen. Aan Ware Communicatie de uitdagende opdracht om voor de vierde keer in 2021 opnieuw een campagne te ontwikkelen en deze verder uit te rollen.

Antwoord

Voor de gemeente Delft ontwikkelden we de campagne ‘Ja, ik wil’. Delft ging op zoek naar betrokken Delftenaren die mee willen beslissen over hun stad en die vol ideeën zitten om Delft nóg beter te maken. Via de cursus Politiek Actief kunnen mensen alles leren over het raadswerk. Deze campagne voerden we zoals we het liefste doen; persoonlijk, in print & online. Voor het campagnebeeld kozen we ervoor een (vrouwelijk) model op een herkenbare plek in Delft te fotograferen. Dit campagnebeeld kwam terug op verschillende uitingen. Zo hingen er driehoeksborden en posters door heel Delft. In coronatijd kunnen we geen fysieke kick-off organiseren en hebben we extra ingezet op online zichtbaarheid Adwords, Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarnaast was de campagne zichtbaar op het stadskantoor, waar dagelijks Delftenaren een afspraak hebben voor rijbewijs, aangifte van geboorte of andere zaken. Het werd de vierde campagne en elke campagne levert steeds meer aanmeldingen op.

2021 – 126 Delftenaren hebben zich aangemeld!!
2017 – 118 Delftenaren
2013 – 68 Delftenaren
2009 – 51 Delftenaren

 

Project:

Werving gemeenteraadsleden

Klant:

Gemeente Delft

Category:

Campagne

Date:

9 september 2017