fbpx

Glazenwasactie (Florein)

Vraag

Het coronavirus heeft impact op iedereen. Zo ook op de levens van Florein-klanten. Veel klanten willen tijdelijk minder of geen hulp ontvangen uit angst voor het virus. Florein heeft hier uiteraard begrip voor, maar vergeet haar klanten niet! Daarom zorgen ze dat klanten, in samenwerking met glazenwasserij Nelis, schone ramen krijgen. Een veilige manier om contactloos toch voor een fris uitzicht te zorgen (en een hart onder de riem te steken)! De vraag aan Ware: kunnen jullie helpen bij de communicatie rondom deze actie?

Antwoord

Wij gingen direct aan de slag om in korte tijd mooie producten te kunnen realiseren. We verzorgden de volgende onderdelen:

  • Stoepbord
    Met dit uitklapbare stoepbord op straat kunnen voorbijgangers direct zien waarom de glazenwassers hier bezig zijn én dat ze er speciaal voor Florein-klanten zijn. We zorgden voor identieke posters qua inhoud, maar twee soorten vormgeving; namelijk die van Florein en Nelis. Zo zijn beide partijen mooi vertegenwoordigd.
  • Infodisplays
    Veel klanten wonen in een flat en/of zijn slechtziend. Een stoepbord is daarom slecht leesbaar en soms niet eens zichtbaar voor klanten. Om hen niet te laten schrikken als er ineens een glazenwasser voor het raam staat, hebben we infodisplays gemaakt. Deze borden leggen uit waarom de glazenwasser er is, terwijl klanten veilig achter glas kunnen blijven staan.
  • Ansichtkaart
    Tijdens het bezoek van de glazenwasser stopt hij een ansichtkaart in de brievenbus. Hierop staat nogmaals uitgelegd waarom de ramen gezeemd worden én ook hoe Florein kan helpen zonder gevaar te vormen voor de klanten. Zo halen medewerkers vanwege corona nu ook boodschappen voor sommige klanten die niet naar buiten durven of maken we alleen het sanitair schoon terwijl de klant in een andere ruimte is.
  • Veiligheidshesjes
    Herkenbaarheid is belangrijk. Daarom dragen de glazenwassers veiligheidshesjes met daarop de logo’s van Florein en Nelis, de klanten weten dan direct: dit is goed volk. Op de achterzijde staat ‘Ik zeem vandaag uw ramen voor Florein’ ter verduidelijking.
Klant:

Florein

Project:

Glazenwasactie

Category:

Campagne

Date:

15 juni 2020