Nieuws / maandag, 3 mei 2021

RVC de Hef – Online werven in coronatijd

Dit jaar liep de werving van leerlingen voor Rotterdams Vakcollege de Hef (Stichting BOOR) – net als voor onze andere Vo-scholen – door corona heel anders als normaal. Geen open dagen op school, kennismakingslesjes of ouderavond. Leerlingen konden niet op bezoek bij de scholen. Dan moet je op zoek naar creatieve oplossingen.

Samen met RVC de Hef pasten we in november de wervingscampagne aan zodat leerlingen en ouders toch een ‘virtueel’ kijkje konden nemen bij RVC De Hef en de sfeer konden proeven. De focus van de wervingscampagne ging van evenementen op school naar online.

  • Online Open dag
  • Online scholenmarkt
  • Online advertentiecampagne
  • Promotie via social media

Succesvolle campagne zorgt voor meer aanmeldingen

Online hebben we verschillende dingen gedaan. Allereerst maakten we een film waarbij de leerlingen al vloggend een virtuele rondleiding gaven door het schoolgebouw. De film en fragmenten gebruikten we voor de online advertentiecampagne en promotie via social media. De film werd vervolgens gebruikt op de online open dag samen met een mooie presentatie. De bezoekers gingen in gesprek met een mentor en brugklassers. En dat werkte super. Persoonlijke gesprekken waarbij iedereen allerlei vragen kon stellen.

Het zorgde voor een mooi resultaat! In de eerste week kreeg RVC de Hef veel meer aanmeldingen als in de afgelopen drie jaar. De online campagne zorgde voor een groot bereik. Wel spannend om alles online te doen. Sascha van de Graaf zegt in een interview met het BOOR iMagazine hierover: “Met de online open dag hebben we al veel meer ouders en leerlingen bereikt dan anders. Het is goed dat je soms door omstandigheden gedwongen wordt om je werving anders aan te pakken, omdat het meer op kan leveren voor de jaren daarna.” De wervingscampagne was dus ondanks coronatijd een enorm succes.

Niet alles online

Een campagne begint met een goed campagnebeeld. In een nieuwe stijl hebben we de brugklassers op de foto gezet als ambassadeurs van de school. Vervolgens hebben we dit verwerkt in een kleurrijk en passend campagnebeeld. Voor de wervingscampagne maakten we ook diverse middelen in print & outdoor als ondersteuning bij de online campagne: een brochure, flyer, poster, rolbanners, ansichtkaart, geveldoek en advertenties in huis-aan-huisbladen en op straat.

Lees het hele interview: Artikel iMagazine BOOR