10 tips om jouw bedrijf te promoten

Zichtbaar zijn en blijven, zodat je klanten vandaag én morgen jouw bedrijf weten te vinden. Dat vraagt tijd en aandacht. Ware Communicatie geeft je 10 tips om jouw bedrijf te promoten.

Gewoon omdat het er soms bij in schiet. Je bent als ondernemer nu eenmaal vooral druk ín je bedrijf en werken áán je bedrijf komt op een tweede plan. “Niets doen is geen optie”, aldus Barbara Wiersema, directeur van Ware Communicatie. “Dan mis je uiteindelijk de boot en sta je met lege handen.” Dus hup aan de slag!

Laat van je horen

Gebruik de communicatiekanalen die je tot je beschikking hebt om klanten te vertellen wat je doet, ontwikkelingen en je plannen. Ze pikken er zelf uit wat voor hen van waarde is.

Plan een ‘klant’ gesprek met oud-klanten

Investeer in contact met oude klanten. Bel eens op of ga langs en vraag hoe het gaat sinds het laatste project dat je samen hebt gedaan. Hiermee onderhoud je de relatie en vergroot je de kans op een nieuwe opdracht.

Verras je klanten met een actie

Heb je een rustigere periode? Besteed je tijd dan nuttig. Bied je klanten bijvoorbeeld een gratis sessie aan waarin je kennis deelt, stuur een monster toe of start een kortingsactie voor een volgende opdracht.

Sta open voor suggesties van klanten

Een groot project gedaan? Een eerste opdracht afgerond? Evalueer het project én de samenwerking met je klant. Geef beide aan wat goed en minder goed ging. Met deze informatie kun je zowel het volgende project als je dienstverlening verbeteren.

Voeg aan elke offerte iets ‘extra’s’ toe

Maak je offerte persoonlijk en kenmerkend door een extraatje toe te voegen, passend bij de opdracht, het project of als extra service.

Werk het LinkedIn-profiel bij van je bedrijf én van jezelf

Een professionele uitstraling vinden we belangrijk. Dus weg met kinderfoto’s en laat je zakelijke snoet zien met een professionele foto! Werk de informatie regelmatig bij en nodig nieuwe relaties uit om te linken. Uiteraard wel met een persoonlijke boodschap!

Plaats updates op LinkedIn

LinkedIn heeft net als Facebook een goede tijdlijn functie. Het is handig om daarin zichtbaar te blijven met updates en ontwikkelingen.

Zorg voor een actuele website

We besteden veel tijd aan het ontwikkelen van een website, maar bijhouden is lastig. Oef, zucht. Ja dat moet ook nog. Als je er zelf geen tijd voor hebt, laat je helpen door een professional. Het is belangrijk om ook online een goede indruk te maken!

Zoek ambassadeurs

Hoe vaak maak jij reclame voor mensen in jouw netwerk? Vraag anderen om dat ook voor jou te doen. Dit kan door jouw updates te liken en te delen. Zo help je elkaar verder

Schiet niet met hagel

Denk voordat je start met een promotiecampagne goed na over je boodschap, de timing en de middelen. Eén advertentie, één keer bellen, één mailing, is schieten met hagel. Doelgericht promoten is zoveel effectiever. Beter één goede actie dan allemaal losse flodders.